top of page
תמונת הסופר/תשגית לב

חשיבות ההנקה לאמא המניקה – איך ההנקה יכולה לשפר את הבריאות

עודכן: 22 באוג׳

הנקה היא לא רק דרך מושלמת להזנת תינוקות – היא מספקת יתרונות משמעותיים לאמא המניקה. על היתרונות הבריאותיים והרגשיים שההנקה מספקת לך כאמא, ואת ההשפעות החיוביות לטווח הארוך שהיא יכולה להעניק לבריאות שלך.

יתרונות ההנקה לאמא

קשר רגשי ותחושת קירבה דרך הנקה: הנקה מחברת בינך לבין תינוקך בקשר ייחודי ואינטימי. כשאת מחזיקה את התינוק שלך קרוב אליך בהנקה, תחושת החיבור הפיזי – עור לעור – מעצימה את תחושת הקירבה וההיקשרות. שחרור הורמון האוקסיטוצין, הידוע גם כ"הורמון האהבה", מגביר את תחושת החיבור, מרגיע, ומשפר את הקשר בינך לבין התינוק. התחלת מערכת יחסים רגשית חזקה דרך ההנקה מהווה בסיס חשוב לבניית יחסי אמון ואהבה ביניכם.


סיוע בהתאוששות לאחר הלידה: אחד היתרונות המידיים של ההנקה הוא השפעתה החיובית על ההתאוששות הגופנית שלף אחרי הלידה. הורמון האוקסיטוצין, שמשתחרר בזמן ההנקה עוזר להתכווצות הרחם, מקטין את הסיכון לדימומים לאחר הלידה, ומסייע לגוף שלך לחזור מהר יותר וקרוב יותר למצבו הרגיל. בנוסף, ההנקה משחררת אנדורפינים – חומרים טבעיים שמסייעים לשיפור מצב הרוח ותחושת הרווחה בתקופה הקריטית שלאחר הלידה.


יתרונות בריאותיים לטווח הארוך לאמא המניקה: הנקה אינה רק תהליך חיוני לתקופת הינקות – היא גם תורמת לבריאותך בטווח הארוך. מחקרים מצביעים על כך שהנקה יכולה להפחית את הסיכון לפתח סוגים מסוימים של סרטן, כמו סרטן השד והשחלות, ואף לסייע במניעת מצבים כרוניים כמו סוכרת מסוג 2 ומחלות לב וכלי דם בשלב מאוחר יותר בחיים. כך, ההשקעה בהנקה היא למעשה השקעה בבריאותך העתידית ובשמירה על איכות חייך.


הנקה מספקת יתרונות יוצאי דופן גם לאמא וגם לתינוק. היא מחזקת את הקשר הרגשי ביניהם, תומכת בהתאוששות הגופנית לאחר הלידה, ומשפרת את בריאותך לטווח הארוך. כשאת בוחרת להניק, את תורמת לא רק לבריאות תינוקך אלא גם לרווחתך האישית. ממליצה להאזין לפרק בפודקאסט שלנו "קוראות בחלב" שעוסק ביתרונות ההנקה לאמא



168 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page